„GRZĘDY 2013”
2013-08-27 09:42:44
Regulamin
RAJDU PARTYZANCKIEGO „GRZĘDY 2013”
Grzędy-Grajewo 7.09.2013 r.
1. Cel Rajdu:
- rozwijanie postaw patriotycznych wśród młodzieży,
- upamiętnienie oraz udział w obchodach 69 rocznicy bitwy 9 PSK AK z Niemcami
na Czerwonym Bagnie, stoczonej w ramach Akcji „Burza”,
- rozwijanie zainteresowań historycznych młodzieży ze szczególnym uwzględnieniem działalności konspiracyjnej w okresie II wojny światowej, poprzez udział w tzw. żywej lekcji historii,
- stworzenie warunków rywalizacji młodzieży, podnoszenie poziomu sprawności fizycznej oraz uczenie zdyscyplinowanego współdziałania w grupie wraz z promocją aktywnych form wypoczynku,
- możliwość poznania walorów przyrodniczych Biebrzańskiego Parku Narodowego;
2. Organizatorzy:
- Związek Strzelecki „Strzelec” Organizacja Społeczno-Wychowawcza
Jednostka Strzelecka 1011 Grajewo,
- Zespół Szkół im.9 Pułku Strzelców konnych w Grajewie,
- Hufiec ZHP w Grajewie,
- Towarzystwo Przyjaciół 9 Pułku Strzelców Konnych w Grajewie,
przy wsparciu Starosty Powiatu Grajewskiego i Burmistrza Miasta Grajewo,
3. Termin i miejsce Rajdu:
- Rajd rozpocznie się w dniu 7 września 2013 r. o godz. 8.00 odprawą opiekunów grup w ZS nr 2 w Grajewie,
- Odjazd grup w ustalonej kolejności do leśniczówki Grzędy od godz. 8.30 co godzina w zależności od ilości zgłoszonych grup,
- Przemarsz z leśniczówki Grzędy do Grajewa trasą: Leśniczówka Grzędy – Kuligi – Cisze-wo – Sołki – Budki (Dębowo) – Wykowo – Szymany – Grajewo. Łączna długość trasy:
ok. 25 km.
- Po dotarciu na ostatni punkt kontrolny w m. Szymany ognisko z kiełbaskami, herbata itp.
4. Zakres tematyczny obowiązujący na Manewrach:
- zasady udzielania pomocy przedmedycznej,
- terenoznawstwo,
- strzelectwo,
- zadania sprawnościowe,
- podstawowe wiadomości o 9 psk AK,
5. Uczestnicy:
Udział w Rajdzie biorą patrole reprezentujące środowiska harcerskie lub szkoły gimnazjalne i ponadgimnazjalne. Każda grupa musi posiadać co najmniej jednego pełnoletniego opiekuna.
6. Termin zgłoszenia.
Zgłoszenia imienne drużyn prosimy przesłać wg załączonego wzoru w terminie
do dnia 5 września 2013 r.
ZS „Strzelec” OSW, ul. Wojska Polskiego 61B, 19-200 Grajewo
skrytka pocztowa nr 86
fax. 086 273 84 63 lub pocztą elektroniczną: strzelec.grajewo@wp.pl
tel. 501 662 886 (Grzegorz Gardocki)
7. Koszt uczestnictwa.
- Koszt uczestnictwa w Rajdzie 8 zł od osoby (opiekunowie są zwolnieni z opłaty) płatny
w momencie rejestracji patrolu.
- Koszt uczestnictwa obejmuje: ubezpieczenie NW, ciepłą herbatę, słodkie bułeczki i kiełbaskę na ognisko, transport z Grajewa do Leśniczówki Grzędy, pamiątkowy znaczek button.
8. Wyposażenie.
Każdy z uczestników powinien posiadać:
- wodę na 1 dzień, suchy prowiant wg uznania,
- kurtkę lub pelerynę przeciwdeszczową,
- odpowiednie obuwie do wędrówek terenowych.
Każdy patrol dodatkowo musi posiadać:
- apteczkę,
- min. 1 telefon komórkowy,
- przybory do pisania,
9. Klasyfikacja.
Klasyfikacja prowadzone jest na karcie kontrolnej patrolu. W konkurencjach jakie zostaną rozegrane obowiązuje klasyfikacja drużynowa. O zajęciu poszczególnych miejsc decyduje zaliczenie poszczególnych konkurencji i wykonanie zadań na poszczególnych punktach kontrolnych oraz zdanie wypełnionej karty kontrolnej po zakończeniu rajdu.
10. Nagrody.
Trzy pierwsze patrole otrzymają nagrody rzeczowe. Wszystkie patrole otrzymają pamiątkowe dyplomy, a ich członkowie pamiątkowe znaczki buton.
11. Przebieg Rajdu w dniu 7 września:
8.00 – odprawa kierowników patroli, zapoznanie z trasą Rajdu,
8.20 – zbiórka pierwszej grupy patroli przy ZS nr 2 im. 9 PSK w Grajewie i jej odjazd do leśni-czówki Grzędy. Kolejny grupy odjeżdżają co godzinę.
9.00 - wymarsz pierwszych patroli spod leśniczówki Grzędy na trasę rajdu. (drużyny wyruszają
w odstępach ok. 10-15 minutowych)
15.00 - 18.00 – patrole meldują się na ostatnim punkcie kontrolnym w m.Szymany, ciepła herbata, słodkie bułeczki i kiełbaska na ognisku,
11. Uwagi końcowe:
- Rajd odbędzie się bez względu na warunki atmosferyczne;
- Rajd odbywa się w drużynach max. 30 osobowych, które wyposażone w mapy przydzielone przez organizatorów pokonują wyznaczona trasę;
ORGANIZATORZY
Błędnie przepisany kod, przepisz powyższy kod wspak.
Komentarz został wysłany poprawnie i czeka na akceptację